Niet tevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten

Image

LM Plus wil jou steeds zo goed en zo snel mogelijk verder helpen. Verliep onze dienstverlening niet naar wens? Laat het ons weten. Aan de hand van jouw klacht kunnen wij onze diensten blijven verbeteren.

Wanneer kan je een klacht indienen?

Je kan een klacht indienen als je niet tevreden bent over een handeling, prestatie of dienstverlening van LM Plus. Je denkt bijvoorbeeld dat we jou te weinig hebben terugbetaald, dat de regels niet correct zijn toegepast op één van je dossiers of dat een medewerker jou niet goed heeft geholpen.

Hoe kan je een klacht indienen?

Je kan een klacht indienen via de website www.LMPlus.be:

  • via het contactformulier: klik op ‘contact’ en vul het formulier in.
  • via het klachtenformulier: ga naar klachten in de blauwe balk onderaan de homepage.

Download het klachtenformulier, vul het in en verstuur het per mail of per post naar de klachtendienst van jouw regio (contactgegevens vind je onderaan dit artikel).

Je kan je klacht ook mondeling indienen. Kunnen we die niet onmiddellijk afhandelen, dan vragen we jou een schriftelijke bevestiging.

Hoe wordt je klacht opgevolgd?

Om je klacht op te volgen maken wij gebruik van de klachtenprocedure:

Ontvangst van je klacht

Je neemt contact op met LM Plus en geeft een beschrijving van je klacht.

Registratie van je klacht

LM Plus registreert je klacht. Elke klacht krijgt een uniek nummer.

Behandeling van je klacht

Wij streven ernaar om je klacht zo snel mogelijk te behandelen.

  • Je krijgt een ontvangstmelding binnen de 8 dagen.
  • De klachtencoördinator van jouw ziekenfonds waakt over de correcte uitvoering van de klachtenprocedure.
  • LM Plus contacteert je binnen de 45 dagen om je mee te delen welk gevolg aan jouw klacht wordt gegeven. Als je niet akkoord gaat met het antwoord van LM Plus kan je je richten tot de ombudsdienst van de Landsbond van Liberale Mutualiteiten.

Jaarlijkse analyse van de klachten

LM Plus maakt ieder jaar een analyse van alle klachten om de dienstverlening gericht te kunnen verbeteren.

Contactgegevens:

LM Plus

Dienst ledenbehartiging Geraetsstraat 20 – 3500 Hasselt

T 02 417 17 17

totjedienst@LMPlus.be

Landsbond van Liberale Mutualiteiten

Ombudsdienst Livornostraat 25 – 1050 Brussel

T 02 542 86 00

ombudsdienst@lm.be